Zúčtovací období je shodné s platností vaší podnájemní smlouvy, vyúčtování provádíme na základě vaší reálné spotřeby.
Podkladem pro získání spotřeby jsou odečty měřidel – počáteční při předání bytu (nebo konečný stav z vašeho posledního vyúčtování) a konečný samoodečet, který nám odešlete v měsíci, kdy končí vaše podnájemní smlouva.
Jednotkové ceny si vypočítáme z aktuálně dostupných podkladů (faktura ze elektřinu, faktura za plyn, vyúčtování SVJ – voda, teplo, položka ostatní), není pro nás podstatný samotný výsledek faktury (výše přeplatku nebo nedoplatku) nebo výše uhrazených záloh – to jsou zálohy majitele.
Při výpočtu nákladů za elektřinu si vypočítáme z faktury jednotkovou cenu za kWh (celkovou částku na faktuře dělíme celkovou spotřebou v kWh) – tuto jednotkovou cenu násobíme vaší skutečnou spotřebou.
Při výpočtu nákladů za studenou vodu si vypočítáme z vyúčtování SVJ jednotkovou cenu za m3 (celkovou částku na vyúčtování od SVJ za studenou vodu dělíme celkovou spotřebou studené vody v m3) – tuto jednotkovou cenu násobíme vaší skutečnou spotřebou.
Při výpočtu nákladů za teplou vodu si vypočítáme z vyúčtování SVJ jednotkovou cenu za m3 (celkovou částku na vyúčtování od SVJ za teplou vodu a ohřev teplé vody dělíme celkovou spotřebou teplé vody/nebo studené vody pro ohřev teplé vody v m3) – tuto jednotkovou cenu násobíme vaší skutečnou spotřebou.
Při výpočtu nákladů za teplo vycházíme z počtu topných měsíců v roce (leden, únor, březen. říjen, listopad, prosinec) – z vyúčtování SVJ si vypočítáme jednotkovou cenu za topný měsíc (celkovou částku na vyúčtování od SVJ za teplo dělíme počtem topných měsíců – 6 měsíců) – tuto jednotkovou cenu násobíme vámi skutečně odbydlenými měsíci v topné sezóně.
Při výpočtu nákladů za plyn si vypočítáme z faktury jednotkovou cenu za m3 (celkovou částku na faktuře dělíme celkovou nepřepočtenou spotřebou v m3) – tuto jednotkovou cenu násobíme vaší skutečnou spotřebou (plynoměry ukazují spotřebu v m3).
Položka ostatní obsahuje všechny ostatní služby dle rozpisu bytového domu kromě fondu oprav, správy domu a pojištění domu – společnou elektřinu v domě, osvětlení v domě, výtah, odvoz odpadu, garáž, internet, recepci, úklid, režie, pult požární ochrany, drobné opravy v domě apod. – záleží, co vše daná nemovitost nabízí – náklady za tyto položky vydělíme počtem dnů, na které se vyúčtování SVJ vztahuje. Tím získáme jednotkovou cenu za odbydlený den – tuto jednotkovou cenu pak násobíme vámi skutečně odbydlenými dny.
Vaše zálohy nemusí být ve stejné výši jako zálohy, které majitel hradí dodavatelům.
Společnost Fletstock s.r.o. a Fletstock RENT s.r.o. si vyhrazují právo na změnu interních postupů či aktualizaci v případě změny zákona a jiné.